Némi keresgélés után - ami most hosszabbnak tűnt, mint máskor szokott lenni - kiválasztottuk az idei táborhelyet, ami nem más, mint Cserépfalu, ott is a Túrbucka Erdei iskola.
Cserépfalu hangulatos kis hely Heves megyében, Mezőkövesdtől nem messze. (ahogy megnézegettük a térképet, Eger is elég közel van, csak nem olyan egyenesen a Bükkalján)
Tehát a 2006-os Halloween után (Felsőtárkány) ismét Hevesben táborozunk.
Amikor meglett a hely, a táborszervezésre vállalkozó Carrie és Manassé kérdezték, kérték, hogy mikor megyünk le. Augusztus végén már sajnos nem jutott rá idő így szeptember első hétfőjét választottuk. Manassé évnyitója volt, így 12 után tudtunk menni.
Előző este elhatároztam, hogy mivel először megyünk ide, meg kell jelenni valahogy, ezért fekete nadrágot és fehér inget fogok felvenni. Másnap már az utcán jöttem rá, hogy ez mekkora baklövés volt: szeptember elseje volt (hétfő, évnyitó!) és a városban mindenki fekete-fehérben volt. Ez még hagyján is lett volna!
A lányok nem akartak sokat költeni, ezért a 13:05-ös gyorssal (Budapest - Eger) mentünk, majd Füzesabonyban szálltunk át személyvonatra (Füzesabony - Hidasnémeti) és mentünk vele Mezőkövesdig, ahol elég szoros, kb. 0 perces átszállásunk volt. Emiatt már előre aggódtunk egy sort és fel is hívtuk a helyi VOLÁN-t, hogy van-e csatlakozás a vonat és a busz között, mire azt mondták, hogy biztos megvárja a busz a vonatot.
Az, éppenséggel, hogy megvárja-e a Cserépfalui busz a vonatot, nem derült ki. Ugyanis, leszálltunk a vonatról, elsiettünk a buszmegállóhoz, ahova pedig be is állt egy busz. Cserépváralja, Tard felé közlekedett és M15:15-kor indult, ugyanúgy, ahogy a mi buszunk. Megvártuk, amíg a tömeg felszáll, majd felléptem a buszra és megkérdeztem a sofőrt, hogy ez a busz megy-e Cserépfalura. Azt mondta, hogy igen. Mondtam, akkor kérek egy diákjegyet Cserépfaluig, majd a lányok is felszálltak és vettek jegyet.
Ekkor egy kicsit gyanús volt a dolog, de betudtuk annak, hogy a sofőr le akart húzni rólunk 40 ft-ot, ugyanis a 150-es Cserépfalui jegy helyett 190-es Cserépváralja-i jegyet kaptunk.
Gondoltuk, Cserép, Cserép, biztos megáll mindkét faluban a busz, és jó lesz nekünk ez a jegy is, mégha drágább is.
Hát, tévedtünk a sofőr meg becsapott minket: a busz nem ment Cserépfalura, Cserépváralja ugyan szomszédos Cserépfaluval, de közöttük tömegközlekedés nem jár. 4 km hegyre fel, majd dombra le, és séta, nem maradt más lehetőségünk, miután elbeszélgettünk a buszvezetővel, aki szerintem ittas volt. Felhívtuk a mezőkövesdi buszállomást is, hogy panaszt tegyünk, de ott azt mondták, hogy állítólag szondáztatták. Mondhatom, érdekes.
Szóval, gyaloglás. Itt jött be másodszor az, hogy farmerben és fehér ingben jöttem, nem éppen az ideális gyaloglós felszerelés volt. Végül, az állítólag 4 kilométeres utat 35-50 perc alatt lesétáltuk, a végén egy kis földutazással, kertek alatt sétálással, de csak odaértünk és megnéztük a táborhelyet.
Parasztházból kialakított Erdei Iskola szálláshely, tanterem-kinézetű társalgóval, és viszonylag kisméretű kerttel. A kocsma/étterem pedig mellette van. Egyébként nem rossz, a célnak meg fog felelni.
Sajnos, mindegyikőnk otthonhagyta a digitális fényképezőjét - bár azért mentünk, hogy megnézzük a helyet és képeket csináljuk - de azért a mobilommal csináltam néhány fényképet. Ezeket megosztom most itt.
Cserépfalu, Túrbucka, képek
Hazafelé már nem volt gondunk a busszal, bár ahogy odafelé is - ezt az előbb kihagytam - megállapíthattunk, hogy Mezőkövesd egy nagyon vacak hely. Az egész város unott, lapos és lelassult volt, az emberek meg mintha 10 évvel ezelőttről jöttek volna elő. Ugyan, anyám itt járt gimnáziumba (borsodi), de nem tudom elképzelni, akkor mennyivel lehetett jobb ez a hely. Lehet, hogy nem is volt az. Látszik egyébként ebből is, hogy utálom az Alföldet... Mezőkövesd pedig tipikusan alföldi - mezőváros.
Hazafelé nem akartunk sokat várni ezért váltottunk IC jegyet és kényelmesen és gyorsan jöttünk, ismét Füzesabonyi átszállással, addig pedig személlyel.
Megmutattam a lányoknak a füzesabonyi vasútállomást, ami a legenda szerint nem is Füzesabonynak készült, hanem a fiumei (ma Rijeka) állomás terveit cserélték el és építették meg a kis városban a hatalmas állomást.
Nem tudom, én hol hallottam ezt a történetet - azóta már elég sok embernek átadtam - de most a blogírás előtt megkerestem, és valójában ez csak legenda. Az állomást ugyanaz a Pfaff Ferenc tervezte, aki a Fiumeit (és többek között még a Miskolcit is) is, de valójában ekkora állomást terveztek Füzesabonyba, a keresztforgalom nagysága miatt.
Végezetül, röviden: nem minden Cserép ami Cserép. :)
Km-számláló: Budapest - Mezőkövesd 138 km * 2 = 276
Mezőkövesd - Cserépváralja 16 km
Cserépfalu - Mezőkövesd 12 km
Eddig beblogolva, összesen:
Utolsó kommentek